prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceGraffiti v Říčanech
zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• historie • 2. stupeň ZŠ • občanská výchova • výtvarná výchova

Žáci se v animaci seznamují s  historií nedostavěné říčanské věznice a s  její současnou podobou. Pracují s fotografiemi graffiti z Říčan. Vytvářejí své vlastní návrhy graffiti fixami na papíry a venku na dvoře na velkých formátech temperami.

Související lekce:

  1. Socha A. Švehly 
  2. Graffiti v Říčanechpdf ke stažení zde
  3. Umění a příroda

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Sochy a prostorová tvorba.

Program zahrnuje 4 lekce v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Socha A. Švehly

Lekce probíhá nejdříve ve třídě a poté v  centru Říčan. Žáci poznávají pohnutý osud sochy A. Švehly v  animaci, následně navštíví park, kde socha stojí, a diskutují umisťování pomníků ve veřejném prostoru. Lekci uzavírá soutěž o návrh sochy, kde v  rámci rolové hry žáci návrhy tvoří, prezentují je a hodnotí podle vlastních kritérií.

Ukázat lekci »

Graffiti v Říčanech

Žáci se v animaci seznamují s  historií nedostavěné říčanské věznice a s  její současnou podobou. Pracují s fotografiemi graffiti z Říčan. Vytvářejí své vlastní návrhy graffiti fixami na papíry a venku na dvoře na velkých formátech temperami.

Ukázat lekci »

Středověká společnost

Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.

Ukázat lekci »

Hledání ornamentu v přírodě

Žáci pracují s mikroskopy a digitálními lupami. Zkoumají ornamentální struktury přírodnin v detailu a pořizují fotografické záznamy. Pracují ve skupinách s přidělenými rolemi (fotograf, zapisovatel, sběratel materiálu, koordinátor).

Ukázat lekci »

Polní cestou

Žáci se seznamují se s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.